Disseny d’una visita comentada al Museu de la Música
Aquest és el nom del Bloc de Recerca, Creació i Serveis (BRCS) que s’ofereix a l’alumnat de 3r d’ESO durant el segon trimestre des de l’àmbit de creació escènica. Aquesta iniciativa deriva del programa Patrimonia’m Col·leccions, impulsat per l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona, que posa en contacte centres escolars amb museus. En el nostre cas va ser amb el Museu de la Música. En aquest àmbit d’aprenentatge, els i les aprenents reben l’encàrrec de donar més visibilitat d’aquesta entitat cultural al públic adolescent per tal que els resulti més atractiu.
Durant 4 setmanes, el museu es converteix en el seu segon institut, ja que acudeixen a visites comentades, van analitzant els instruments i la seva distribució en les sales, fan recerca de la història de la música, i finalment, dissenyen una visita comentada més alineada amb els interessos dels joves, que posen en pràctica amb l’alumnat de 1r d’ESO. És per aquest motiu que també han hagut de fer un treball relacionat amb la pedagogia, on han estudiat els 7 principis de l’aprenentatge que els guiaran en la confecció d’aquesta visita.
Podeu veure el vídeo explicatiu d’aquest BRCS tot seguit: