Participació del Quatre Cantons en el XII Foro de Innovación Educativa
El passat 25 d’octubre, va tenir lloc a Madrid el XII Foro de Innovación Educativa organitzat la Fundación Iruaritz Lezama i sota el lema Algo más que acompañar. El director del centre, Oscar Altide, va poder compartir el projecte globalitzat (TG i TGPE) que tenim en marxa des dels inicis de la creació de l’institut.
Durant la trobada es van dur a terme diferents tallers realitzats per representants de diferents centres i institucions al servei de l’educació de tot l’estat espanyol, repartits en dos franges horàries i on es van tractar temes educatius des del prisma de quatre àrees d’estudi:
- Acompanyament de la intel·ligència artificial en l’escola
- Atenció a la diversitat
- Benestar emocional
- L’aprenentatge i l’avaluació competencial.
Precisament en aquest darrer bloc, el director de l’institut Quatre Cantons va presentar un dels àmbits d’aprenentatge globalitzat implementats en el centre des dels seus inicis: el Treball Globalitzat i el Treball Globalitzat de Proposta externa. El títol de la ponència,”Situaciones de aprendizaje: un nuevo reto” dona pistes del contingut de la presentació: com a partir d’aquest tipus de proposta didàctica es pot arribar a desenvolupar aprenentatges competencials per tal de fer-los més perdurables, funcionals i transferibles en diferents contexts. A partir d’una explicació general de l’arquitectura curricular de les situacions d’aprenentatge i de la seva configuració i condicions (repte, context, objectius, competències específiques, criteris d’avaluació..) va anar al concret d’una situació d’aprenentatge que té com a títol la “La pobresa” i que s’ofereix a l’alumnat de primer d’ESO.