Formem part del pla CLIMA!
Ens alegra fer-vos saber que ens han concedit un dels ajuts per al desenvolupament de projectes en el marc del Compromís de Barcelona pel Clima 2018 amb el projecte titulat “Blocs de Recerca i Creació a l’ESO (BRCS): Estratègies per transformar el teu institut i millorar la qualitat de vida dels seus usuaris”. Aquest ajut ens l’han concedit juntament amb les cooperatives BIOHabita! i Societat Orgànica amb qui ja col·laboràvem des del curs passat i que ens aportaran el coneixement expert que necessitem per tirar el projecte endavant.
El nostre projecte s’articula en 4 fases: diagnosi del centre, pla d’acció, difusió i rèplica. En la primera fase es farà una diagnosi de les qualitats ambientals de l’institut així com del grau d’eficiència energètica. Seguidament es determinaran unes línies d’acció per millorar aquells aspectes que en la diagnosi hagin sorgit com a negatius i es duran a terme les primeres accions de millora. En paral·lel es difondran els resultats a tot el centre i a les famílies; també, en la mesura del possible, al barri i a la ciutat. Finalment s’elaborarà un document que permeti replicar l’experiència en altres centres educatius.
Totes aquestes fases es desenvoluparan amb la implicació de l’alumnat de 3r i 4t d’ESO que realitzarà diversos BRCS per treballar el tema, dur a terme la diagnosi, dissenyar un pla d’acció i implementar algunes mesures de millora.
En aquests moments ja ens hem posat en marxa i estem tirant endavant dos BRCS. En el primer, “Envoltats d’ones”, s’estudien les ones electromagnètiques i es fa un estudi de la radiació electromagnètica del centre i les seves possibles repercussions. En el segon, “Un institut més agradable? Laboratori d’energia, aire, llum i so”, s’enregistraran els paràmetres de qualitat ambiental com la temperatura, la humitat i el nivell de CO2 a les aules i també es farà un estudi d’eficiència energètica.
Els resultats d’aquesta diagnosi s’exposaran i es difondran a finals de trimestre i seran el punt final de la primera fase.